KONTAKT OSS

KUNDESERVICE

22 56 37 33
Hverdager 8:15 – 17:00
kundetjeneste@resursbank.no

SPERRE KORTET

22 56 37 33

Døgnåpent

ADRESSE

Resurs NUF
Postboks 979 Sentrum
NO-0104 OSLO

SPØRSMÅL OG SVAR

Nordbykortet passer for deg som ønsker å få mer igjen for pengene når du handler. I stedet for å bruke kort som ikke gir noen merverdi eller tilleggsytelser, kan du bruke Nordbykortet og bli belønnet med poeng for alle kjøp du gjør. Du må være over 24 år for å søke om å få kortet, ha fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger.


Med Nordbykortet får du 1% bonus på alt du handler. Alle kjøp gir deg bonus, og det gjelder uansett hvor i verden du bruker kortet. Oppspart bonus utbetales som gavekort på Nordby Shoppingcenter.

 Du får ikke bonus for kontantuttak eller valutaveksling.


Vi sender en verdisjekk hver gang du har spart opp kr 100,- i bonus på ditt kort. Verdisjekken veksler du enkelt inn mot et gavekort på Nordby Shoppingcenter.


Nei. Kortet ditt er allerede aktivert, og du behøver ikke å gjøre noen ting før du begynner å bruke det.


Du sier opp kortet ditt ved å ringe til vår kundeservice på tlf +47 22 56 37 33. (hverdager 08:00-17:00)


Det er ingen årsavgift på kortet. Om du vil ha et ekstrakort til et familiemedlem, betaler du en engangskostnad på 50 kroner per ekstrakort.


Du kan få ekstrakort til et familiemedlem ved å kontakte Resurs på tlf 22 56 37 33. Familiemedlemmet må være over 16 år og være bosatt på samme adresse som hovedkortinnehaveren.


Om du har skiftet adresse, må du melde fra om dette til Resurs. Du kan enten sende en e-post med din nye adresse til kundetjeneste@resursbank.no eller ringe vår kundeservice på +47 22 56 37 33. Vær oppmerksom på at du kun kan endre adresse til den adressen du står oppført med i folkeregisteret.


Nordbykortet er knyttet til MasterCard, noe som innebærer at du kan bruke kortet overalt i verden og på nett der du ser MasterCards logo. Du kan også bruke det til å ta ut penger i minibank. Ved minibankuttak tilkommer det et gebyr på 1,95 % av uttaksbeløpet, minimum 35 kroner.


Du finner saldoen på utskriften din og ved å logge inn på Mine sider.


Du logger deg inn på Mine sider ved å klikke på “Logg inn” lengst oppe på siden. Du logger deg inn med BankID.

På Mine sider får du oversikt over saldo og transaksjoner. Du kan også laste ned din kontoutskrift her.


KONTAKTA OSS

BLANKETT OG VILKÅRSARKIV

Her finner du alle våre blanketter og vilkår.

Skjemaer

Alminnelige vilkår
Sef skjema
Øke kredittgrensen
Søke ekstrakort

OM SIKKERHET OG TRYGGHET

Tenk sikkerhet når du bruker ditt Nordbykort for å handle i butikk eller på nett.

Hvordan øke din sikkerhet:

    • Svar aldri på uadressert mail, falske virusadvarsler eller liknende
    • Pass på å ikke åpne bilag som følger med e-post fra ukjent avsender
    • Legg aldri ut personlige opplysninger (passord, koder eller kortnummer etc.) til andre, spesielt ikke over internett.
    • Aldri oppbevar PIN kode og kort på samme sted
    • Forlat aldri kortet i offentligheten
    • Vær bevisst på å skjule koden når andre personer er i nærheten
    • Svar aldri på spørsmål hva angår konfidensiell informasjon via telefon eller nettet

Nordbykortet tar aldri kontakt via e-post eller telefon for innhenting av personlige opplysninger som for eksempel kortnummer eller koder.

Noen vanlig begrep det er lurt å kjenne til:

Skimning

Skimming innebærer at man kopierer informasjonen som finnes i kortets magnetstripe. Informasjonen benyttes for å lage nye kort som siden benyttes handel i ditt navn. Skimming kan forekomme på steder der kortet brukes til uttak eller fysiske kjøp.

Skimmingutstyr kan monteres i skjul på de fleste kortlesere

Phishing

Phishing er en form for bedrageri som går ut på å «fikse» frem personlig konfedensiell informasjon fra kunden som senere brukes i kriminell sammenheng. Vær bevisst på at det finnes flere ulike måter å lure til seg informasjon på.

Via falsk e-post eller hjemmeside kan bedrageren forsøke å tilegne seg personlige opplysninger gjennom dialog eller virusprogram på din PC. I den siste tiden har bedragere også kontaktet personer via sosale medier for å skaffe konfedensiell inforasjon. Gi aldri ut personlig informasjon til fremmede.

Det er også vanlige å «fiske» etter inforamsjon via telefon. Bedrageren kan for eksempel påsta at han/hun ringer fra banken og behøver din personlige kode til telefonbanken eller ditt kort. Forklaringen til bedrageren vil ofte variere. Eksempelvis vil han/hun kunne hevde at banken har dataproblemer eller har funntet ditt stjålne kort og trenger koden for å sperre det.

Reklamasjon
Har du en eller flere transaksjoner på kortet som du vil reklamere kan du skrive ut en reklamasjonsblankett här.

Send brevet til:

Resurs NUF
Postboks 979 Sentrum
NO-0104 OSLO

Har du spørsmål om din reklamasjon er du velkommen til å kontakte vår kundservice på +47 22 56 37 33 eller e-post til kundetjeneste@resursbank.no

TILBAKEMELDINGER

Resurs setter pris på synspunkter og tilbakemeldinger omkring vår bankvirksomhet, da vi hele tiden ønsker å bli bedre.

Om du som kunde har synspunkter eller klager ber vi deg formidle dette til vår kundeservice via epost kundetjeneste@resursbank.no. Er du misfornøyd med håndteringen av en finansiell tjeneste eller produkt kan du skriftlig fremlegge din klage via e-post eller brev til klageansvarlig i Resurs. Klageansvarlig sitt ansvar er å svare på klager samt passe på at dine interesser som kunde blir opprettholdt.

Kontakt klageansvarlig på e-post: klageansvarlig@resursbank.no

Du kan også sende klagen din til:

ATT: Klageansvarlig
Resurs NUF
Postboks 979 Sentrum
NO-0104 OSLO

Klageprosessen finnes i våre vilkår:

Kontoinnehaver kan også bringe tvister inn for Finansklagenemda for uttalelse når nemnda er kompetent i tvisten og kontoinnehaver har saklig interesse i å få nemndas uttalelse. RB kan bringe tvister om urettmessig belastning av konto eller betalingsinstrument inn for Finansklagenemnda. Henvendelser til Finansklagenemnda rettes via sekretariatet i Finansklagenemnda, Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo, tlf 23 13 19 60. For nærmere informasjon se www.finansklagenemnda.no.

Forutsatt at en tvist ikke er til behandling hos Finansklagenemnda, skal tvister om forståelse av denne avtalen avgjøres av norske domstoler med Oslo tingrett som verneting. En forbruker kan i tillegg bringe en tvist inn for sitt alminnelige verneting i Norge, jf. tvisteloven § 4–5.

Forbrukere som er bosatt i annen stat innen EØS-området, kan også ha rett til å bringe sak inn for domstolene i vedkommende stat der dette følger av nasjonal lovgivning i vedkommende stat.